10 wskazówek, jak pozyskać klientów do swojej praktyki rehabilitacyjnej

Praca w gabinecie rehabilitacyjnym, a nawet rozpoczęcie własnej działalności, może być wyzwaniem. Walka o klientów jest ostra, a koszt zdobycia pozycji eksperta w dziedzinie usług rehabilitacyjnych – wysoki. Praca wśród tak wielu specjalistów w tak małej niszy oznacza, że jeśli chcesz przyciągnąć i zatrzymać klientów, musisz wyróżnić się spośród innych. Oto kilka wskazówek, jak przyciągnąć nowych klientów i rozwinąć swoją praktykę. Praca w charakterze terapeuty może być satysfakcjonująca, ale także niewątpliwie wiąże się z wyjątkowymi wyzwaniami. Jeśli myślisz o założeniu własnej praktyki terapeutycznej, przed wykonaniem tego kroku powinieneś rozważyć kilka kwestii.

Poznaj swoją publiczność

Zanim zaczniesz się martwić o marketing i reklamę, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje działania. Z iloma osobami rywalizujesz o uwagę i złotówki? W jakim są wieku? Czy są to głównie mężczyźni, czy kobiety? Jakie są ich zainteresowania? Jakie są ich bolączki, w których możesz pomóc? Im więcej wiesz o swoich potencjalnych klientach, tym lepiej możesz dostosować swoje działania marketingowe i promocyjne do ich potrzeb. Jeśli nie wiesz, do kogo kierujesz swoje działania marketingowe, szanse na nawiązanie kontaktu z tymi klientami i przekonanie ich do siebie są bardzo małe.

Dowiedz się, gdzie przebywa Twój idealny klient.

Jakie portale społecznościowe odwiedzają? Jakie strony internetowe odwiedzają? Gdzie szukają informacji na temat procesu rehabilitacji? Na jakich forach internetowych poświęconych rehabilitacji bywają? Dowiedz się, gdzie przebywa Twój idealny klient i nawiąż z nim kontakt. Możesz wykorzystać te strony jako miejsca do budowania swojej reputacji, prezentowania swojej wiedzy i umieszczania linków do swojej strony internetowej lub innych stron w mediach społecznościowych.

Oferuj ekskluzywne usługi

Jakie usługi możesz świadczyć, których nikt inny w Twojej okolicy nie świadczy? Co możesz zrobić, czego nie robi nikt inny? Co możesz zaoferować, czego nie robi nikt inny? Bądź ekspertem w swojej dziedzinie, niezależnie od tego, na czym chcesz się skupić, i oferuj wyłącznie te usługi. Za te usługi możesz pobierać wyższe opłaty i jest mniej prawdopodobne, że będziesz walczył o klientów z innymi profesjonalistami w Twojej okolicy.

Zapewnij wyjątkową obsługę klienta

Co Twoi klienci mówią o Twojej firmie? Co mówią o Tobie inni specjaliści? Jak traktujesz swoich klientów? Firmy rehabilitacyjne odnoszące sukcesy nie skupiają się wyłącznie na zwykłym traktowaniu klientów. Skupiają się na tym, aby wyjątkowo traktować swoich klientów. Ważne jest, abyś skupił się na zapewnieniu wyjątkowej obsługi klienta i dostarczaniu wartości.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, jest mniej prawdopodobne, że ktoś przyjdzie i zabierze Ci klientów. Możesz też pobierać wyższe opłaty za swoje usługi. Skup się na tym, aby stać się ekspertem w swojej dziedzinie. Należy czytać książki, blogi, brać udział w konferencjach i udzielać się na forach internetowych związanych z daną dziedziną.

Pracuj nad siecią, pracuj nad siecią, pracuj nad siecią

Jednym z najważniejszych elementów marketingu praktyki rehabilitacyjnej jest budowanie sieci kontaktów. Relacje, powiązania i partnerstwo są kluczowe w branży rehabilitacyjnej. Dowiedz się, gdzie Twoi idealni klienci przebywają w sieci i zacznij budować tam relacje. Udzielaj się na forach, grupach na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Buduj relacje z innymi specjalistami w swojej dziedzinie. Nawiązuj kontakty z osobami, które są zainteresowane oferowanymi przez Ciebie usługami.

Odbuduj zaufanie potencjalnych klientów

Jednym z największych problemów, z jakimi borykają się specjaliści od rehabilitacji, jest fakt, że ogół społeczeństwa ich nie zna lub ma złe doświadczenia związane z rehabilitacją. Jest to często spowodowane ilością błędnych informacji na temat procesu, związanych z nim kosztów oraz brakiem zrozumienia, jak działają te usługi. Znajdź sposoby na obalenie powszechnych błędnych przekonań na temat oferowanych przez Ciebie usług. Należy udzielać się na forach internetowych, nawiązywać kontakty z innymi specjalistami w danej dziedzinie i szukać sposobów, aby pokazać społeczeństwu, że jest się ekspertem w swojej dziedzinie.

Bądź cierpliwy, budowanie reputacji wymaga czasu.

Kiedy zaczynasz budować swój biznes rehabilitacyjny, nie spodziewasz się od razu przynosić mnóstwa pieniędzy. Ważne jest, aby uzbroić się w cierpliwość, zbudować swoją reputację i upewnić się, że ma się solidne podstawy w swojej dziedzinie. Budowanie reputacji wymaga czasu i nie można się z tym spieszyć. Można jednak przyspieszyć ten proces, udzielając się na forach, nawiązując kontakty z innymi specjalistami w swojej dziedzinie i budując swoją sieć kontaktów, gdzie tylko się da.

Wymyśl kilka różnych pomysłów marketingowych.

Jak myślisz, jakie pomysły marketingowe byłyby najlepsze dla Twojej praktyki? Gdzie Twoi idealni klienci spędzają większość czasu? Co lubią czytać, oglądać i słuchać? Po określeniu najlepszych miejsc do prowadzenia działalności i najlepszych sposobów kontaktowania się z klientami, należy opracować kilka różnych pomysłów na promocję swoich usług. Nie chcesz wkładać wszystkich jajek do jednego koszyka, a jeśli jeden pomysł marketingowy nie zadziała tak dobrze, jak się spodziewałeś, masz plan awaryjny.

Nawiązywanie kontaktów i reklama

Skupiając się na budowaniu relacji i kontaktów z innymi profesjonalistami, warto mieć również przygotowaną strategię reklamową i marketingową. W swoim biznesplanie uwzględnij budżet na budowanie sieci kontaktów i reklamę. Dowiedz się, gdzie Twoi potencjalni klienci przebywają w Internecie. Jakie blogi czytają? Które czasopisma prenumerują? Gdzie szukają wiedzy na temat zdrowia i dobrego samopoczucia? Istnieje wiele różnych sposobów na reklamowanie swojej firmy. Znajdź najlepszy dla siebie i zacznij wdrażać swój plan już dziś.

UDOSTĘPNIJ UDOSTĘPNIJ

Nasze studio w liczbach

Zaufali nam

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 obecnie jestem na 4 roku fizjoterapii i pracuje jako masażystka. Prowadzę swojego Instagrama (twoja.ulubiona.fizjo) na którym pisze o fizjoterapii uroginekologicznej którą chcę się zajmować w przyszłości 🙂 od kursu oczekuje pomocy w zdobyciu większej Wiedzy na temat tworzenia skutecznych reklam. Chciałabym rozwinąć mój insta profil oraz zdobyć więcej klientek na masaże. A zaufałam wam bo długo was obserwuje 😉

polecający zdrowybiznes

Część 😊 no to łamiemy to lody 😉 jestem mikroprzedsiębiorcą a w zasadzie to samozatrudnionym czyli prowadzę mały gabinet gdzie działam sam. Niestety może trochę wstyd się przyznać ale od już 4 lat walczę w zasadzie o każdego pacjenta żeby się utrzymać jak gąbka na powierzchni. Wiem, że wiele błędów popełniłem i to głównie właśnie w kwestii rozszerzania informacji na temat tego czym się zajmuję i że wgl jestem na rynku. Mam stronę internetową (jeżeli chcielibyście zobaczyć to proszę 😉 www fizjokf.pl ) także insta i FB ale zwyczajnie brak mi weny być może umiejętności aby to prowadzić i tutaj chętnie bym uzyskał pomoc żeby wiedzieć jak to robić oraz aby zyskać więcej pacjentów/pracy/pieniążków 😊 a zaufanie ponieważ pokonaliście mnie podczas webinarów, no kurcze po prostu widać że wiecie o czym mówicie 😁

polecający zdrowybiznes

Hej 🙂 Jestem fizjoterapeutą. Trochę doświadczenia w pracy zdążyłem już nabyć, długo się zbierałem w sobie aż wreszcie otworzyłem swój gabinet rok temu w Opolu (https://gabinet-moveo.pl/). W zasadzie Zdrowy Biznes jest z Moveo od samego początku, a to za przyczyną kanału na YT i filmów tam zamieszczonych. Z uwagą wysłuchałem wszystkich, więc niewątpliwie miały jakiś udział w obecnej formie mojego gabinetu. Poza tym użytkownik Maila od Serca i Fizjoksiążki. Oba tematy potraktowałem jako typową inwestycje w firmę i było warto. Mój cel jest ambitny, to podwojenie liczy pacjentów gabinetowych i stopniowe wygaszanie wizyt domowych, które świadcze w martwych dla mnie godzinach porannych. Fb i Insta istnieją, staram się, zobaczymy jaka będzie ocena 🙂 PS. Stronkę stawiałem sam, więc liczę się z tym, że pewnie wiele do poprawy tam będzie, i zapewne Zdrowy Biznes to odpowiednie miejsce żeby się w tym kierunku dokształcić.

polecający zdrowybiznes

Cześć 😊 Jestem magistrem fizjo oraz trenerem personalnym. Pracuje głównie ruchowo, czasem masuje. Moim celem jednak jest głównie praca terapeuty ruchowego. Na kursie mam nadzieję zdobyć potrzebną wiedzę jak pozyskiwać pacjentów na terapię ruchową. Uważam że Dachowscy robią super robotę jako fizjo i szkoleniowcy więc dlatego zapisałam się na kurs. Moja strona: http://treningplusfizjoterapia.pl

polecający zdrowybiznes

Hej 😉 Od kwietnia prowadzę własny gabinet połączony z małą salka do ćwiczeń. Jestem magistrem fizjoterapii. Na chwilę obecną jest to moje jedyne miejsce zatrudnienia. Mam ok 3-4 pacjentów dziennie. W przeszłości mocno angażowałem się w Nordic Walking, wtedy prowadziłem już swój fanpage. Od kursu oczekuje pomocy w rozwinięciu swojej sieci klientów. Tworzeniu sensownych postów na insta i FB. Chciałbym specjalizować się w terapii stawów skroniowo żuchwowych. Nawiązać kontakt z lokalnymi dentystami. Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, to jest mój plan. Zaufałem bo śledzę Wasze sociale i widzę że robicie dobrą robotę i jesteście szczerzy w tym co mówicie 😉 Mój FB Fizjotrening - Pan od kijków Mój insta: panodkijkow

polecający zdrowybiznes

Cześć:) pracuję w Centrum Synergia od 9 lat, a gabinet w tym roku obchodzi 15lecie. Na brak pacjentów nie możemy narzekać, jesteśmy już trochę dinozaurem na lokalnym rynku usług fizjo, ale nie chcemy, aby to uśpiło naszą czujność 😉 Od kursu oczekuję wskazówek w którą stronę prowadzić marketing firmy, która istnieje na rynku od lat, co jeszcze można zrobić. A zaufałam po pierwszym Waszym live. No i dlatego, że mądrzy ludzie z Was.

polecający zdrowybiznes

Hejka 😁 jestem na finiszu studiów (obrona 27.06) I pracuje jako "asystent" fizjoterapeuty - od masowania i trenowania czyli zeby w ogóle moc cos w miare legalnie porobic przy pacjentach i z tego zarobić + znajduje i dojeżdżam do pacjentów głównie bólowych, znalezionych na fixly i z polecenia. W taki sposób dzialam już 1.5 roku. Najlepiej czuje się w ortopedii a zwłaszcza jeśli chodzi kolanka i kregoslupy 😊 na kurs się zdecydowałem bowiem chciałbym jak najszybciej otworzyć własny biznes (w tym moze jakos bez konieczności wyrobienia 3 lat stażu) a zaufałem wam z uwagi na drogę jaką sami przeszliście, czyli z niewielkiego gabinetu do czegoś o czym sam marzę by osiągnąć 🙂 A i pracuje w 75% ruchowo a w 25% manualnie 😅

polecający zdrowybiznes

Cześć, zajmuje się fizjoterapia Stomatologiczna w Warszawskim Międzylesiu. Nie mam problemu z klientami jak na razie grafik zapełniony na cały miesiąc. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i chce rozwijać swój biznes bo mam na to sporo pomysłów. Dlaczego wybrałam kurs ? chyba dlatego że lubię uczyć się od lepszych i podejmować wyzwania. Po za tym lubię iść pod prąd, działać na własnych zasadach. Przyznam że na początku kiedy zaczęłam obserwować ciebie Michał Dachowski to wkurzales mnie 😂🙃 sorry za szczerość. Po tem było już z górki po jakimś live uznałam że w sumie gadasz z sensem. Ale wrażenie na mnie zrobila twoja żona ! To jest kobieta petarda ! A ja uwielbiam osoby które mają wiedzę, obeznanie i do tego lekkość w przekazywaniu wiedzy. 😁

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 jestem fizjoterapeutą i trenerem przygotowania motorycznego. Przez 7 lat pracowałem w tych obszarach w akademii piłkarskiej i kadrach młodzieżowych. Pół roku temu zrezygnowałem z tych funkcji i założyłem https://pro-balans.pl/ wynajmując gabinet i małą salę do treningu https://www.albatrosmed.pl/ . Obecnie 80% moich klientów to zawodnicy, którzy przez te kilka lat mieli ze mną kontakt na treningach, zgrupowaniach. Od kursu oczekuje, że pomoże trafić do mnie osobom, które mnie nie znały wcześniej. Obecnie mam 6-8 pacjentów dziennie i chciałbym zatrudnić osobę do pomocy. Zaufałem Wam, ponieważ przesłuchiwałem podcasty Zdrowego Biznesu 🙂

polecający zdrowybiznes

Czołem! Jestem Kamil Ciężki Trener i jestem terapeutą ruchowym, pracuje tylko ruchem, od prawie 2 lat prowadzę swoje studio w Białymstoku. Mam pełny grafik i wydaje mi się wysokie ceny i nie wiem co dalej, jak zrobić kolejny krok w kierunku zatrudnienia pracownika i tego tez oczekuje od kursu. Poza tym wszystko co robi Michał Dachowski jest dobre 🤷 i dlatego tu jestem 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!

polecający zdrowybiznes

Cześć, studiuję fizjo i zaczynam pracować jako trener/terapeuta ruchowy. Zależy mi na budowaniu swojej marki i trafieniu z treściami do grupy z którą chciałabym pracować. Obecnie pracuje 'u kogoś' i zapewne przez jakiś czas na pewno jeszcze tak będzie stąd interesuje mnie temat negocjowania warunków współpracy. Póki co próbuje sił w ig. W planach strona itd. I na to czekam. A Dachowskim zaufałam, bo widzę że to co robią jest dobre. Therapy to najlepszy argument.

polecający zdrowybiznes

Z dużym opóźnieniem,ale nadrabiam! 😉 Cześć jestem fizjoterapeutką oraz trenerem. Od dwóch lat prowadzę własny gabinet, od 10 lat pracuje dla PZbad, aktualnie prowadząc ośrodek juniorski kadrowy i zaczynam prowadzić treningi indywidualne,ale brakuje mi na to czasu:) Chce się dalej rozwijać, wiem,że muszę ruszyć z social mediami,dlatego jestem tutaj,aby mieć motywację do zrobienia tego. Znam Michała, dlatego wiem,że to jest dobry wybor;)!

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 od kilku lat pracuję jako fizjo, od 1,5 roku w swoim gabinecie! Zależy mi na wypełnieniu grafiku. W niedalekiej przyszłości przeprowadzam się do nowego miasteczka i początkowo mam w planach prowadzić praktykę w dwóch gabinetach. Chciałabym jak najszybciej zdobyć nową grupę pacjentów w nowym miejscu. Mam problem z otworzeniem się na social media:/ a może bardziej z wyrażaniem siebie i reklamowaniem swojej pracy. Wybrałam ten kurs, bo przekonaliscie mnie webinarami i innymi zabawkami w social media. Liczę na owocną współpracę 🙏

polecający zdrowybiznes

Cześć. Jestem fizjoterapeutą. Pracuje z pacjentami z problematyką ortopedyczna w Poznaniu. W swojej pracy wykorzystuje techniki manuale jak i szeroko pojętym ruch. Uczestnicząc w kursie chciałbym rozwinąć umiejętności marketingowe i zacząć skuteczniej wcielać je w życie:) Jako kursant Balckroll Therapy nie musiałem się długo zastanawiać nad zaufaniem 😉