Opis tego podcastu:
Wracamy po kilkuletniej przerwie do regularnych publikacji podcastu w formie audio i wideo!
Zdrowy Biznes to dawka wiedzy biznesowej, sprzedażowej i marketingowej dla fizjoterapetów, trenerów medycznych, lekarzy, położnych i innych zawodów medycznych.
W tym odcinku wyjaśnimy Ci, czego możesz się spodziewać i oczekiwać w całej serii.
Odwiedź naszą stronę, żeby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc: https://zdrowybiznes.com.pl/
Transkrypcja podcastu:
Michał Dachowski: 76% decyzji zakupowych – tego, czy przyjdę czy nie przyjdę, odbywa się przed tym, jak do Ciebie ktoś przyjdzie. A Zdrowy Biznes jest tutaj po to, aby te wszystkie działania, które dzieją się gdzieś obok Was, gdzieś za Wami w sposób niekontrolowany, w sposób tak naprawdę, jakbyśmy powiedzieli po prostu spuszczony ze smyczy, abyście mogli w jakiś sposób to usystematyzować, wsadzić w sztywne ramy, a dzięki temu czuć się bezpieczniej. Michał Dachowski: Powiedzmy, jakkolwiek na rynku po prostu… Jeżeli działamy jakkolwiek z bólem no to tabletka przeciwbólowa też jest dla mnie konkurencją. Karolina Dachowska: Jeżeli chodzi o prawo o prawo reklamowania się, ta zmiana również przyjdzie do fizjoterapii Michał Dachowski: Mam nadzieję, że przyjdzie i zobaczycie albo już widzicie pewnie sytuację, gdzie walczymy o to, żeby zmienić kodeks etyczny fizjoterapeutów. Karolina Dachowska: Też dbamy o to, szanując Was czas, aby te treści były możliwie jak najbardziej skondensowane i krótkie łatwiejsze. Treściwe, po prostu takie mięcho w mięsie mięsny jeż. Michał Dachowski: Chyba nie chcemy mięsnego jeża. Karolina Dachowska: Tęskniliście? Michał Dachowski: Pewnie tak, bo długo nas tutaj nie było. Zdrowy Biznes Podcast był na Spotify’u no i nagle zniknął. Karolina Dachowska: Nie będziemy tutaj mówić o powodach jego zniknięcia, bo w sumie kogo to obchodzi, że mamy dwójkę dzieci i czasy się troszeczkę zmieniły, a liczba obowiązków też jest większa. Najważniejsze jest to, że jesteśmy tutaj i ten format, uwaga, ulega reaktywacji. Michał Dachowski: Reaktywacja z podcastu na videocast, bo jak widzicie nas po prostu widać, czyli jeżeli jesteś na Spotify, to właśnie szybciej tylko powinieneś uciec na YouTube, wtedy zobaczysz nasze twarze jaką mamy koszulkę, jakie mamy spodnie. Karolina Dachowska: Więc oficjalnie tym oto podcastem a raczej naszą rozmową zaczynamy drugą erę Życia zdrowobiznesowego podcastu, Michał Dachowski: Podcastu, który jest, stanie albo będzie dla Ciebie taką furtką okienkiem na oko, na marketing w fizjoterapii na marketing medyczny po to, żeby Twoje usługi jeszcze lepiej się sprzedawały, żebyś miał jeszcze więcej pacjentów. Karolina Dachowska: Bo Zdrowy Biznes i jego idea powstało tak naprawdę z potrzeby. Czyjej? Waszej. Was, fizjoterapeutów. Was, terapeutów ruchowych, trenerów medycznych, osób pracujących z drugim człowiekiem pracujących nad jego zdrowiem. I okazuje się, że oprócz tego, że mamy pasję, mamy wiedzę, chcemy się rozwijać, chcemy się realizować, brakuje jednego bardzo istotnego szczegółu, o którym nie do końca mówiono nam na studiach, bądź na różnych szkoleniach merytorycznych. Michał Dachowski: Czyli jeżeli jesteś właśnie fizjoterapeutą, trenerem trenerem medycznym, lekarzem piegniarką, położną, to w tym momencie ten podcast właśnie jest dla Ciebie po to, żeby nauczyć się robić marketing, po to, żeby nauczyć się sprzedawać. No bo nie wiem czy wiesz, ale po prostu jesteś na rynku i popyt, i podaż i wszystkie inne rzeczy, które dotyczą sprzedaży i marketingu po prostu Ciebie dają Dotyczą, ale uwaga uwaga nie będziemy Cię uczyć tutaj wciskać czegoś co nie jest potrzebne ludziom, bo to jest taka największa obiekcja wszystkich osób medycznych, że ja nie chcę wciskać ja chcę leczyć, ale żeby mieć kogo leczyć, no po prostu ktoś musi być w gabinecie, więc Tego marketingu i tej sprzedaży, takiej sprzedaży która pomaga, takiej sprzedaży, która jest dla klienta po prostu musisz się nauczyć. I to jest kolejna umiejętność jaką musisz mieć, żeby prowadzić nie tylko własny gabinet, nie tylko własne social media, ale też jeżeli nawet pracujesz gdzieś u kogoś to są bardzo ważne kompetencje, które w XXI wieku Nawet w XXII wieku będą bardzo, bardzo pożądane na rynku pracy. Karolina Dachowska: No bo jeżeli jesteś w tej branży szeroko pojętych pomagaczy, to głównym twoim celem jest pomaganie. Ale zapewne tak jak większość z nas, chcesz pomagać osobom które tej pomocy naprawdę potrzebują. I to jest właśnie miejsce, w którym możesz wykorzystać marketing, aby znajdować pomoże Takich pacjentów którzy są skrojeni na miarę Twoich potrzeb, a co za tym idzie jesteś w stanie im w możliwie jak najlepszy sposób pomóc dzięki czemu zarówno Ty, jak i Twój pacjent klient będą widzieć tego efekty. Jak będą widzieć tego efekty, Ty będziesz mógł się nimi dzielić, a dzięki temu pozyskiwać innych, podobnych im pacjentów klientów jednocześnie rozwijając się dalej, zarówno merytorycznie jak i osobiście Na tym nam najbardziej zależy. Michał Dachowski: To też jest ważne, w tym podcaście poruszymy mnóstwo rzeczy, bo na pewno będziemy mówić o marketingu o marketingu tym w cudzysłowie darmowym jak i tym powiedzmy płatnym, gdzie po prostu jest jakakolwiek reklama za którą trzeba zapłacić Karolina Dachowska: No bo marketing tak naprawdę zaczyna się od tego, jak my będziemy się pozycjonować w szeroko pojętym odbiorze ludzkim. I może to zabrzmi brutalnie albo i nie, jeżeli jest jakaś społeczna świadomość na temat ciebie jako fizjoterapeuty, ciebie jako trenera ciebie jako pielęgniarki ciebie jako lekarza to już w jakimś stopniu ten marketing prowadzisz. Tylko uwaga jest on totalnie niekontrolowany. Michał Dachowski: Taką sytuacją niekontrolowaną o której zawsze wspominamy. To są te wasze polecenia. Wszyscy kochacie, mówicie, że macie pacjentów z polecenia tylko wasze to jest marketing, na którym nie macie kompletnie władzy, no bo dokładnie nie wiecie kto i w jakim momencie i ile razy o was mówi dobrze. Karolina Dachowska: A zdrowy biznes jest tutaj po to, aby te wszystkie działania które dzieją się gdzieś obok Was, gdzieś za Wami, w sposób niekontrolowany, w sposób tak naprawdę, jakbyśmy powiedzieli po prostu spuszczony ze smyczy, abyście mogli w jakiś sposób to usystematyzować, wsadzić w sztywne ramy, a dzięki temu czuć się bezpieczniej, czuć się, że podążacie w dobrym kierunku, czuć że te Wasze działania mają początek i cel, w którym zmierzają, żebyście dzięki temu mogli zarabiać więcej I spać spokojniej. Michał Dachowski: Bo każdy z Was, dokładnie wiemy, chciałby mieć ten grafik wypełniony na kilka tygodni do przodu i o to nie martwić, w miarę równą pensję. W miarę równą pensję. To są takie rzeczy, które są naturalne i każda osoba która pracuje po prostu chce mieć zapewniony podobny dochód w każdym miesiącu, a nasze usługi dla innych drugich osób są obarczone sytuacją zmienności tego dochodu. Karolina Dachowska: Lub jeżeli masz pełny grafik, tak naprawdę nie martwisz się o tą stałą pensję, ale może chciałbyś tak naprawdę masz poczucie że twoje usługi są warte dużo więcej. Więc jak znowu ponownie eksponować swoją markę osobistą aby z takim spokojem ducha móc zwiększyć te ceny. Michał Dachowski: A więc na pewno też będą podcasty, które dotyczą po prostu tworzenia marki osobistej tworzenia onturażu wokół siebie jako po prostu specjalisty od czegoś. Karolina Dachowska: Od czegoś i to, że tak naprawdę była mała przerwa w emisji tego podcastu w jego nagrywaniu to nie oznacza, że zdrowy biznes w tym czasie nie działał. Zdrowy biznes działał bardzo mocno i dużą częścią tego drugiego wejścia tego nowego otwarcia będzie nasze doświadczenie, które zebraliśmy wcześniej w pracy z Wami. I też, jeżeli się uda, będziemy zapraszać gości, osoby, które były po Waszej stronie, które są dzisiaj, które były kiedyś na Waszym miejscu, a dzisiaj są w zupełnie innym miejscu, aby dzieliły się też swoimi doświadczeniami i jak wiele osiągnęły poprzez właśnie pracę. Nad swoimi markami osobistymi i nad takim strategicznie powiedzmy konsekwentnie wykonywanym marketingiem. Michał Dachowski: I teraz zobaczymy może uda zaprosić nam się jakichś po prostu innych specjalistów od marketingu czy czegoś dookoła marketingu, żeby też zobaczyć jakie są Inne możliwości, czy inne zdania na dany temat. Co jest bardzo ważne, żeby rozwijać się po prostu. Tak samo jak w filoterapii czy w treningu Dobrze wiecie, że są różne zdania na jakiś temat. Tak samo tutaj będziecie mogli poznać różne zdania, różne sytuacje, różne konteksty wykorzystywania marketingu w różnych dziedzinach tego marketingu medycznego. Karolina Dachowska: Tym bardziej, że głęboko wierzymy że jeżeli chodzi o naszą branżę, jesteśmy dopiero na początku tej drogi I tak jak lekarze powzięli już ten pierwszy krok w celu dostosowania do obecnych potrzeb, do obecnych realiów swoich przepisów jeżeli chodzi o prawo o prawo reklamowania się, Ta zmiana również przyjdzie do fizjoterapii Michał Dachowski: Mam nadzieję, że przyjdzie i zobaczycie albo już widzicie pewnie sytuację gdzie walczymy o to, żeby zmienić kodeks etyczny fizjoterapeutów żeby on był dostosowany do XXI wieku żeby on pozwalał na to, żeby fizjoterapeuta tak samo jak lekarz mógł się reklamować bo tego wymaga XXI wiek i tego wymaga fizjoterapia. Bycie, czy istnienie w social mediach albo po prostu w tej całej sferze www. Karolina Dachowska: Tak, i to co jest istotne to to, że jeżeli będziesz tutaj z nami będziesz częścią społeczności zdrowo-biznesowej, będziesz w stanie jako pierwszy zareagować, kiedy te zmiany przyjdą. Będziesz miał już wypracowaną solidną bazę, wypracowany solidny grunt do tego żeby móc rozwijać się dalej, niezależnie, czy sam chcesz być specjalistą, czy tworzysz zespół, czy może twoją ambicją jest budowanie czegoś szerszego. Jesteśmy tutaj po to, aby za sprawą sprawdzonych narzędzi, merytorycznej wiedzy wesprzeć cię w tym procesie na każdym jego etapie. Michał Dachowski: Kolejnym takim grubym tematem, który będziemy tutaj poruszać, to jest budowa zespołów. Te dwa lata doświadczeń, które zebraliśmy pracy z Wami na poziomie budowania zespołów czy budowania po prostu miejsc podobnych albo zupełnie innych kompetencji niż Physio4Life, Zobaczyliśmy, że budowa zespołu współpracowników dużej ilości specjalistów w jednym miejscu po prostu jest trudna, ale dzięki temu, że pokonaliśmy tych naście problemów w różnych tego typu sytuacjach jednostkach medycznych, u innych specjalistów. Naprawdę mamy sporo doświadczenia i będziemy chcieli go Wam tutaj przekazać. Karolina Dachowska: To jest również potwierdzenie tego, że marketing to działania wielopłaszczyznowe nie opierają się tylko i wyłącznie o pozyskiwanie klientów o to, żeby nowi pacjenci do nas trafiali ale również o to, jak ich utrzymać i jak tak naprawdę budować ten flow w swoim zespole, aby zespół… Nie działał przeciwko nam, ale działał równo z nami ramię w ramię i dużo będzie tej wiedzy na temat umiejętności miękkich, tego podejścia komunikacji do zespołu, ale również do pacjenta, jak tak naprawdę tworzyć silne zespoły, silne teamy, które będą w stanie wspólnymi siłami dowozić ten cel do mety. Michał Dachowski: No i chyba takim ostatnim tematem którym się będziemy zajmować, albo każdym innym którym nam powiecie, że potrzebujecie, to będzie właśnie strona www, czyli to wszystko co jest w internecie. To jak widzicie pacjent, jak jest w stanie ciebie znaleźć ogrom działań, które może być wykonana na poziomie tak zwanego szerokiego po prostu udziału Internetu Karolina Dachowska: Bo ciekawe jest to, że w 2020 roku, kiedy ukazywały się pierwsze tak naprawdę odcinki zdrowego biznesu temat strony internetowej nie był czymś oczywistym. Michał Dachowski: Ja myślę, że on dalej nie jest oczywisty i nawet teraz pewnie słuchając nas mówicie, kurczę w sumie tutaj nie ma strony WWW, więc jeżeli nie ma strony WWW… To musi słuchać tego podcastu. Karolina Dachowska: Musi słuchać tego podcastu, ale chciałam powiedzieć to, że coraz więcej z Was widzi i dostrzega, że największą wizytówką Waszą w sieci jest to, jak po prostu odbierają Was Wasi przyszli pacjenci, Wasi przyszli klienci, którzy tam właśnie w tym internecie są. Michał Dachowski: To ja Wam strzelę już statystyką taką, którą też ostatnio poznałem i ona mocno przemawia do tego, dlaczego potrzebujesz strony WWW, dlaczego potrzebujesz może social media albo jakiegoś innego medium. 76% decyzji zakupowych tego, czy przyjdę czy nie przyjdę odbywa się przed tym, jak do Ciebie ktoś przyjdzie. To jest naturalne w medycynie. Zobaczcie, ja bym powiedział, że w działaniach medycznych, w działaniach tych takich naszych, które my robimy w samochodach, w usługach, 100% decyzji następuje przed spotkaniem z Tobą. Karolina Dachowska: Czyli teraz Michał Dachowski: jak Cię widzą Karolina Dachowska: tak Cię piszą. Michał Dachowski: Jak Cię piszą, jak Cię widzą tak Cię przyjdą, albo nie przyjdą. Można powiedzieć. Karolina Dachowska: Tak poczują tą miętę do przyjścia. Tak ich możesz upewnić w tym, czy zakupienie albo rezerwacja, która często wiąże się z kupnem usługi poprzez internet u Ciebie danej wizyty, jest tego warta. Jak dużą potrzebę konsultacji z Tobą, współpracy z Tobą ten klient będzie widział. Uwaga na rynku który jest bardzo mocno przepełniony innymi podobnymi Tobie specjalistami. I teraz to jak się wyróżnisz, co będzie Twoim USP, co będzie Twoim takim wyróżnikiem też dla Twojej grupy docelowej sprawi, że ten klient, który na tacy mając podane różne inne podobne osoby, różnych innych podobnych specjalistów… Michał Dachowski: Nie tylko specjalistów, ale też powiedzmy jakkolwiek na rynku po prostu jeżeli działamy jakkolwiek z bólem, no to tabletka przeciwbólowa… Też jest dla mnie konkurencją, bo ludzie mogą po prostu wybrać to, czy A będą chcieli mieć, nie wiem, masaż, B ćwiczenia, C tabletkę po prostu. To są jakby różne koncepcje wyleczenia, w cudzysłowie oczywiście, tego samego problemu. I teraz pacjent musi wybrać na podstawie, zastanów się na podstawie czego on wybiera. Karolina Dachowska: A dlaczego zdrowy biznes to jest recepta na tu i teraz? Jest dowodem to, że jeden z naszych pierwszych odcinków, o ile nie pierwszy, tak zwany o nejmingu czyli o tym, jak znaleźć nazwę swojej działalności – jest nadal totalnie topowym odcinkiem, jeżeli chodzi o wszystkie nasze, co jest tylko i wyłącznie dowodem na to, jak wielu z Was decyduje się na rozpoczęcie tej swojej przygody solo, na otwarcie swojego biznesu. I niejednokrotnie stanie wkrótce, o ile już nie stoi, z wszystkimi wyzwaniami, które towarzyszą po prostu przedsiębiorcom. Michał Dachowski: Dokładnie i też, to jeszcze kropkę dołożę, bo mi nasunęłaś ten problem, że jeżeli jesteś studentem trzeciego, czwartego piątego roku fizjoterapii albo ogólnie tych działań wszystkich dookoła medycznych… I za chwilę wejdziesz na rynek. Dokładnie, ten podcast Ciebie żebyś był gotowy na to. Ja mam takie przekonanie niestety, że na studiach nie dowiesz się tego i nie ma takich zajęć jakby, co dzisiaj dzieje się na rynku jak dzisiaj wygląda marketing, jak napisać CV. Ten podcast też się słucha i tu powiem jeszcze jedną rzecz, teraz ważną. Możesz sobie sprawdzić nasz progres względem jakości tego programu względem namingu Albo jak napisać CV, to są podcasty które już były, to są videocasty, które już były. Zobacz jaki progres zrobiliśmy, jak fajnie teraz to wszystko będzie tutaj wyglądało, dzięki temu, że jest z nami też Bartek, który to… Machamy do Bartka, Karolina Dachowska: Bartek odmachuje. Nie odmachał nam, ale Michał Dachowski: widzi nas, albo odmacha, albo właśnie w tym momencie zrobi przebitkę i stawi swoją twarz. Prawda Bartek? Będziesz też znany. I dzięki niemu Toto też zrobił właśnie… Możemy się spotkać Karolina Dachowska: w takim oto pięknym studio, które sprawia że te treści są nie tylko ważne, ale też w sposób miły dla oka i miły dla ucha. Michał Dachowski: Jedyną przeszkodą dzisiaj jest pewnie mój głos lekko zachypiały. Nie martwcie się, nie przechodzę mutacji. Karolina Dachowska: Nie? Kochani więc nie przedłużając, zdrowy biznes wchodzi ponownie do waszych uszu, do waszych telefonów, do waszych komputerów. Jesteśmy tutaj po to, żeby jeszcze bardziej się dzielić swoją wiedzą, bo wiemy że to ma ogromny sens, a zapotrzebowanie jest ogromne. I uwaga, od teraz będziemy się spotykać regularnie Michał Dachowski: Regularnie, w każdej piątej o godzinie 17 na Spotify, na YouTubie będzie premiera. Więc masz ten czas, ten spokojny czas, piątek wieczór, sobota, niedziela kiedy większość z Was odpoczywa, na to, żeby wejść w troszkę inne rzeczy niż pacjenci, inne rzeczy niż terapia, wejść w nową naukę, bo my dokładnie wiemy że wtedy… Najwięcej osób ma wolne, najwięcej osób, które jakikolwiek biznes już prowadzi, może na chwilę odetchnąć i to jest ten czas, kiedy możesz pójść w inny rozwój niż do tej pory. Karolina Dachowska: A pacjenci w piątki popołudniu po prostu rzadziej przychodzą. Więc ze względu też na to, że otwieramy po raz drugi i od zawsze jesteśmy wyczuleni na wasze potrzeby. Jeżeli już dzisiaj masz jakiś pomysł jest jakiś palący problem, na który moglibyśmy nagrać nasz podcast, pisz Michał Dachowski: śmiało Pisz Karolina Dachowska: śmiało na zdrowybiznes. Odbierzemy tą wiadomość Michał Dachowski: i będziemy wiedzieć o tym, że… To jest dla Ciebie ważny temat, jakkolwiek zaplanujemy go, przygotujemy się i opowiemy jakie mamy zdanie na ten temat. Karolina Dachowska: A ponieważ jak zawsze mamy trudność z tym, żeby przestać gadać to sami siebie temperujemy w tym momencie. I koniec. Kończymy ten podcast, bo też dbamy o to, szanując Was czas, aby te treści były możliwie jak najbardziej skondensowane i krótkie. Treściwe, po prostu takie mięcho w mięsie, mięsny jesz i nie przestań. Michał Dachowski: Chyba nie chcemy miestnego jeża. Karolina Dachowska: Jeżeli to będzie treściwe, kaloryczne, pożywcze samo białeczko, to dlaczego nie? Michał Dachowski: A więc kończymy. I widzimy się za tydzień w piątek Widzimy się w piątek za tydzień tak jest. Karolina Dachowska: Pa!