Czym dokładnie jest PPC? – Przewodnik dla początkujących po płatnym marketingu w wyszukiwarkach

Płatny marketing w wyszukiwarkach (PPC) to strategia reklamowa online, która umożliwia firmom reklamowanie swojej witryny lub aplikacji poprzez licytowanie wyników wyszukiwania. Innymi słowy, jest to rodzaj marketingu cyfrowego, który pomaga nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, gdy używają oni określonych terminów wyszukiwania. Płatne wyszukiwanie to jeden z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do grupy docelowej. Płatna reklama w wyszukiwarkach to forma marketingu internetowego, w której reklamodawcy wnoszą opłatę za każdym razem, gdy ktoś wyświetli ich reklamę. Wyrażenie „płać za kliknięcie” pochodzi stąd, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na ich reklamę. Reklamy PPC są wyświetlane obok standardowych wyników wyszukiwania, zazwyczaj jako kilka pierwszych stron internetowych po wpisaniu przez użytkownika zapytania w Google lub innej wyszukiwarce.

Dlaczego warto korzystać z PPC?

Marketing w wyszukiwarkach to najlepszy sposób na dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Płatne wyszukiwanie jest bardzo skalowalne, efektywne i mierzalne. Reklamy PPC mogą być kierowane do bardzo konkretnych odbiorców na podstawie wyszukiwanych przez nich haseł, co pomaga w znalezieniu odpowiednich osób dla Twojej firmy. Jedno z badań wykazało, że osoby, które klikają na płatne reklamy, są 2,5 razy bardziej skłonne do dokonania zakupu u reklamodawcy niż osoby, które klikają na naturalne wyniki wyszukiwania. Płatne reklamy w wyszukiwarkach mogą prowadzić do natychmiastowej sprzedaży, ale można je również wykorzystać do budowania długoterminowych relacji z klientami. Reklamy PPC to świetny sposób na budowanie marki. Pozwalają nadać Twojej firmie przyjazną, ludzką twarz. Korzystanie z płatnego wyszukiwania może również pomóc w uzyskaniu większej liczby pytań i zapytań od klientów oraz w budowaniu zaufania do Twojej marki.

Jak działa płatne wyszukiwanie?

Aby zapewnić najwyższy współczynnik klikalności (CTR) i ułatwić użytkownikom znalezienie tego, czego szukają, wyszukiwarki opracowały złożone algorytmy szeregujące strony internetowe na podstawie ich trafności w stosunku do zapytania wpisanego przez użytkownika. Główne kryteria pozycji w rankingu to: – liczba wizyt na stronie – Liczba wejść na stronę przez użytkownika – częstotliwość aktualizacji strony – liczba linków prowadzących do strony – pozycja strony w obrębie witryny – lokalizacja serwera witryny Wyszukiwarki wykorzystują te kryteria do określenia rankingu strony poprzez przeszukiwanie sieci i śledzenie łączy między stronami. Gdy użytkownik wpisuje zapytanie do wyszukiwarki, strona z wynikami jest generowana przez wyszukiwarkę algorytmicznie. Algorytm określa, które strony internetowe powinny znaleźć się w wynikach i w jakiej kolejności powinny być wyświetlane.

Kluczowe korzyści z PPC

  • Zasięg – reklamy PPC mogą być kierowane do określonych regionów geograficznych, przedziałów czasowych i grup demograficznych, na przykład do mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat lub osób mieszkających w Warszawie. Dzięki temu reklamy trafiają do osób, które z największym prawdopodobieństwem na nie klikną.
  • Transakcyjność – kampanie PPC mają wysoki współczynnik klikalności, co może oznaczać, że większy odsetek odbiorców reklamy kliknie na stronę i dokona zakupu.
  • Możliwość śledzenia ROI – PPC można ukierunkować na określoną kwotę dziennie, dzięki czemu można kontrolować koszty. Można śledzić liczbę kliknięć, wyświetleń i współczynnik klikalności, a także ROI.
  • Szybka reakcja – kampanie PPC mogą być uruchamiane szybko, co jest pomocne w przypadku specjalnej wyprzedaży lub wycofania produktu z rynku.
  • Łatwość wdrożenia – PPC jest łatwe w konfiguracji i zarządzaniu, nie wymaga też dużego zaangażowania czasowego.
  • Dotarcie do nowych odbiorców – PPC może być wykorzystane do dotarcia do nowych odbiorców, takich jak osoby, które nie odwiedzają Twojej witryny, ale szukają określonych terminów.
  • Rozwój marki – reklamy PPC to świetny sposób na budowanie marki. Pozwalają one nadać Twojej firmie przyjazną, ludzką twarz. Korzystanie z płatnego wyszukiwania może również pomóc w uzyskaniu większej liczby pytań i zapytań od klientów oraz w budowaniu zaufania do Twojej marki.

Kto powinien korzystać z marketingu płatnych wyszukiwań?

Każda firma, która chce zwiększyć widoczność, zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej i wygenerować przychody poprzez kampanię PPC, powinna korzystać z Płatnego Wyszukiwania. Kampanie PPC najlepiej sprawdzają się w przypadku firm o ugruntowanej pozycji, posiadających solidną markę, produkty i usługi oraz silną strategię marketingową. Jeśli jesteś nową firmą z niewielką rozpoznawalnością marki, PPC może nie być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Jeśli dysponujesz dużym kapitałem, możesz rozważyć zainwestowanie w inne rodzaje płatnego marketingu, takie jak sieć display. Jeśli masz ograniczony budżet, PPC może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Możesz dotrzeć do odbiorców na podstawie tego, w którym momencie cyklu zakupowego się znajdują i licytować na konkretne słowa kluczowe związane z Twoim produktem lub usługą.

Jak wdrożyć strategię PPC?

Wyznacz cele – Przed rozpoczęciem kampanii PPC musisz jasno określić cele, które chcesz osiągnąć. Zdefiniuj szczegółowo swoją grupę docelową, zrozum jej potrzeby i zainteresowania, a następnie wybierz odpowiednie słowa kluczowe w oparciu o te spostrzeżenia.

  • Załóż konto – Załóż konto Google AdWords, jeśli masz ograniczony budżet i chcesz zacząć samodzielnie zarządzać swoimi reklamami.
  • Utwórz kampanię – budując kampanię, należy pamiętać o celu końcowym. Zastanów się, kto chciałby skorzystać z Twojego produktu lub usługi i czego będzie szukał.
  • Tworzenie reklam – po skonfigurowaniu kampanii można przystąpić do tworzenia reklam. W tym celu należy użyć słów kluczowych, które zostały dobrane tak, aby były odpowiednie dla odbiorców, do których chcemy dotrzeć.

Podsumowanie

PPC może być skutecznym sposobem na pozyskanie nowych klientów, zwłaszcza że może być ukierunkowane. Wymaga to jednak dużego wysiłku przy tworzeniu skutecznych reklam i zarządzaniu kontem. Jeśli nie jesteś pewien, czy PPC jest dla Ciebie odpowiednie, możesz wypróbować je za darmo, korzystając z narzędzi takich jak AdWords lub Bing Ads.

UDOSTĘPNIJ UDOSTĘPNIJ

Nasze studio w liczbach

Zaufali nam

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 obecnie jestem na 4 roku fizjoterapii i pracuje jako masażystka. Prowadzę swojego Instagrama (twoja.ulubiona.fizjo) na którym pisze o fizjoterapii uroginekologicznej którą chcę się zajmować w przyszłości 🙂 od kursu oczekuje pomocy w zdobyciu większej Wiedzy na temat tworzenia skutecznych reklam. Chciałabym rozwinąć mój insta profil oraz zdobyć więcej klientek na masaże. A zaufałam wam bo długo was obserwuje 😉

polecający zdrowybiznes

Część 😊 no to łamiemy to lody 😉 jestem mikroprzedsiębiorcą a w zasadzie to samozatrudnionym czyli prowadzę mały gabinet gdzie działam sam. Niestety może trochę wstyd się przyznać ale od już 4 lat walczę w zasadzie o każdego pacjenta żeby się utrzymać jak gąbka na powierzchni. Wiem, że wiele błędów popełniłem i to głównie właśnie w kwestii rozszerzania informacji na temat tego czym się zajmuję i że wgl jestem na rynku. Mam stronę internetową (jeżeli chcielibyście zobaczyć to proszę 😉 www fizjokf.pl ) także insta i FB ale zwyczajnie brak mi weny być może umiejętności aby to prowadzić i tutaj chętnie bym uzyskał pomoc żeby wiedzieć jak to robić oraz aby zyskać więcej pacjentów/pracy/pieniążków 😊 a zaufanie ponieważ pokonaliście mnie podczas webinarów, no kurcze po prostu widać że wiecie o czym mówicie 😁

polecający zdrowybiznes

Hej 🙂 Jestem fizjoterapeutą. Trochę doświadczenia w pracy zdążyłem już nabyć, długo się zbierałem w sobie aż wreszcie otworzyłem swój gabinet rok temu w Opolu (https://gabinet-moveo.pl/). W zasadzie Zdrowy Biznes jest z Moveo od samego początku, a to za przyczyną kanału na YT i filmów tam zamieszczonych. Z uwagą wysłuchałem wszystkich, więc niewątpliwie miały jakiś udział w obecnej formie mojego gabinetu. Poza tym użytkownik Maila od Serca i Fizjoksiążki. Oba tematy potraktowałem jako typową inwestycje w firmę i było warto. Mój cel jest ambitny, to podwojenie liczy pacjentów gabinetowych i stopniowe wygaszanie wizyt domowych, które świadcze w martwych dla mnie godzinach porannych. Fb i Insta istnieją, staram się, zobaczymy jaka będzie ocena 🙂 PS. Stronkę stawiałem sam, więc liczę się z tym, że pewnie wiele do poprawy tam będzie, i zapewne Zdrowy Biznes to odpowiednie miejsce żeby się w tym kierunku dokształcić.

polecający zdrowybiznes

Cześć 😊 Jestem magistrem fizjo oraz trenerem personalnym. Pracuje głównie ruchowo, czasem masuje. Moim celem jednak jest głównie praca terapeuty ruchowego. Na kursie mam nadzieję zdobyć potrzebną wiedzę jak pozyskiwać pacjentów na terapię ruchową. Uważam że Dachowscy robią super robotę jako fizjo i szkoleniowcy więc dlatego zapisałam się na kurs. Moja strona: http://treningplusfizjoterapia.pl

polecający zdrowybiznes

Hej 😉 Od kwietnia prowadzę własny gabinet połączony z małą salka do ćwiczeń. Jestem magistrem fizjoterapii. Na chwilę obecną jest to moje jedyne miejsce zatrudnienia. Mam ok 3-4 pacjentów dziennie. W przeszłości mocno angażowałem się w Nordic Walking, wtedy prowadziłem już swój fanpage. Od kursu oczekuje pomocy w rozwinięciu swojej sieci klientów. Tworzeniu sensownych postów na insta i FB. Chciałbym specjalizować się w terapii stawów skroniowo żuchwowych. Nawiązać kontakt z lokalnymi dentystami. Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, to jest mój plan. Zaufałem bo śledzę Wasze sociale i widzę że robicie dobrą robotę i jesteście szczerzy w tym co mówicie 😉 Mój FB Fizjotrening - Pan od kijków Mój insta: panodkijkow

polecający zdrowybiznes

Cześć:) pracuję w Centrum Synergia od 9 lat, a gabinet w tym roku obchodzi 15lecie. Na brak pacjentów nie możemy narzekać, jesteśmy już trochę dinozaurem na lokalnym rynku usług fizjo, ale nie chcemy, aby to uśpiło naszą czujność 😉 Od kursu oczekuję wskazówek w którą stronę prowadzić marketing firmy, która istnieje na rynku od lat, co jeszcze można zrobić. A zaufałam po pierwszym Waszym live. No i dlatego, że mądrzy ludzie z Was.

polecający zdrowybiznes

Hejka 😁 jestem na finiszu studiów (obrona 27.06) I pracuje jako "asystent" fizjoterapeuty - od masowania i trenowania czyli zeby w ogóle moc cos w miare legalnie porobic przy pacjentach i z tego zarobić + znajduje i dojeżdżam do pacjentów głównie bólowych, znalezionych na fixly i z polecenia. W taki sposób dzialam już 1.5 roku. Najlepiej czuje się w ortopedii a zwłaszcza jeśli chodzi kolanka i kregoslupy 😊 na kurs się zdecydowałem bowiem chciałbym jak najszybciej otworzyć własny biznes (w tym moze jakos bez konieczności wyrobienia 3 lat stażu) a zaufałem wam z uwagi na drogę jaką sami przeszliście, czyli z niewielkiego gabinetu do czegoś o czym sam marzę by osiągnąć 🙂 A i pracuje w 75% ruchowo a w 25% manualnie 😅

polecający zdrowybiznes

Cześć, zajmuje się fizjoterapia Stomatologiczna w Warszawskim Międzylesiu. Nie mam problemu z klientami jak na razie grafik zapełniony na cały miesiąc. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i chce rozwijać swój biznes bo mam na to sporo pomysłów. Dlaczego wybrałam kurs ? chyba dlatego że lubię uczyć się od lepszych i podejmować wyzwania. Po za tym lubię iść pod prąd, działać na własnych zasadach. Przyznam że na początku kiedy zaczęłam obserwować ciebie Michał Dachowski to wkurzales mnie 😂🙃 sorry za szczerość. Po tem było już z górki po jakimś live uznałam że w sumie gadasz z sensem. Ale wrażenie na mnie zrobila twoja żona ! To jest kobieta petarda ! A ja uwielbiam osoby które mają wiedzę, obeznanie i do tego lekkość w przekazywaniu wiedzy. 😁

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 jestem fizjoterapeutą i trenerem przygotowania motorycznego. Przez 7 lat pracowałem w tych obszarach w akademii piłkarskiej i kadrach młodzieżowych. Pół roku temu zrezygnowałem z tych funkcji i założyłem https://pro-balans.pl/ wynajmując gabinet i małą salę do treningu https://www.albatrosmed.pl/ . Obecnie 80% moich klientów to zawodnicy, którzy przez te kilka lat mieli ze mną kontakt na treningach, zgrupowaniach. Od kursu oczekuje, że pomoże trafić do mnie osobom, które mnie nie znały wcześniej. Obecnie mam 6-8 pacjentów dziennie i chciałbym zatrudnić osobę do pomocy. Zaufałem Wam, ponieważ przesłuchiwałem podcasty Zdrowego Biznesu 🙂

polecający zdrowybiznes

Czołem! Jestem Kamil Ciężki Trener i jestem terapeutą ruchowym, pracuje tylko ruchem, od prawie 2 lat prowadzę swoje studio w Białymstoku. Mam pełny grafik i wydaje mi się wysokie ceny i nie wiem co dalej, jak zrobić kolejny krok w kierunku zatrudnienia pracownika i tego tez oczekuje od kursu. Poza tym wszystko co robi Michał Dachowski jest dobre 🤷 i dlatego tu jestem 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!

polecający zdrowybiznes

Cześć, studiuję fizjo i zaczynam pracować jako trener/terapeuta ruchowy. Zależy mi na budowaniu swojej marki i trafieniu z treściami do grupy z którą chciałabym pracować. Obecnie pracuje 'u kogoś' i zapewne przez jakiś czas na pewno jeszcze tak będzie stąd interesuje mnie temat negocjowania warunków współpracy. Póki co próbuje sił w ig. W planach strona itd. I na to czekam. A Dachowskim zaufałam, bo widzę że to co robią jest dobre. Therapy to najlepszy argument.

polecający zdrowybiznes

Z dużym opóźnieniem,ale nadrabiam! 😉 Cześć jestem fizjoterapeutką oraz trenerem. Od dwóch lat prowadzę własny gabinet, od 10 lat pracuje dla PZbad, aktualnie prowadząc ośrodek juniorski kadrowy i zaczynam prowadzić treningi indywidualne,ale brakuje mi na to czasu:) Chce się dalej rozwijać, wiem,że muszę ruszyć z social mediami,dlatego jestem tutaj,aby mieć motywację do zrobienia tego. Znam Michała, dlatego wiem,że to jest dobry wybor;)!

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 od kilku lat pracuję jako fizjo, od 1,5 roku w swoim gabinecie! Zależy mi na wypełnieniu grafiku. W niedalekiej przyszłości przeprowadzam się do nowego miasteczka i początkowo mam w planach prowadzić praktykę w dwóch gabinetach. Chciałabym jak najszybciej zdobyć nową grupę pacjentów w nowym miejscu. Mam problem z otworzeniem się na social media:/ a może bardziej z wyrażaniem siebie i reklamowaniem swojej pracy. Wybrałam ten kurs, bo przekonaliscie mnie webinarami i innymi zabawkami w social media. Liczę na owocną współpracę 🙏

polecający zdrowybiznes

Cześć. Jestem fizjoterapeutą. Pracuje z pacjentami z problematyką ortopedyczna w Poznaniu. W swojej pracy wykorzystuje techniki manuale jak i szeroko pojętym ruch. Uczestnicząc w kursie chciałbym rozwinąć umiejętności marketingowe i zacząć skuteczniej wcielać je w życie:) Jako kursant Balckroll Therapy nie musiałem się długo zastanawiać nad zaufaniem 😉