Jak zarabiać więcej jako fizjoterapeuta? 7 brutalnych prawd, które musisz poznać

Wielu fizjoterapeutów, mimo ogromnej wiedzy i zaangażowania, wciąż z trudem domyka miesiąc finansowo. Dlaczego jedni z łatwością podnoszą stawki i mają listy zapisów na tygodnie do przodu, podczas gdy inni tkwią w błędnym kole niskich cen? Jeśli zadajesz sobie pytanie, jak zarabiać więcej w fizjoterapii, ten artykuł jest dla Ciebie. Oto 7 brutalnych, ale prawdziwych lekcji, które powinieneś poznać, jeśli chcesz zbudować dochodową i świadomą praktykę.

Zarabiasz za mało? Oto, co naprawdę Cię blokuje

Nie chodzi o to, że jesteś za słaby. Problem leży często gdzie indziej – w Twojej głowie. Wpojone przekonania typu „nie wypada tyle brać”, „nie jestem jeszcze wystarczająco doświadczony”, czy „pacjenci się obrażą” skutecznie podcinają Ci skrzydła.

Jeśli nie czujesz się komfortowo z własną ceną, pacjent też to wyczuje. To nie kwestia charyzmy, tylko spójności wewnętrznej. Masz prawo zarabiać godnie. Masz prawo wyceniać swoje usługi tak, by Ci się to opłacało.

Zmiana zaczyna się od uświadomienia sobie, że pomaganie i zarabianie to nie są sprzeczne cele. To dwie strony tej samej monety. Bez pieniędzy nie pomożesz nikomu na dłuższą metę, bo sam się wypalisz.

Więc jeśli chcesz zarabiać więcej, zacznij od pracy nad swoimi przekonaniami. Pieniądze nie są złe. One po prostu pozwalają Ci działać skuteczniej.

Rynkowa cena to pułapka – przestań kopiować innych

Większość fizjoterapeutów zaczyna od „zobaczenia, ile biorą inni”. Problem? Inni też często nie wiedzą, co robią. Może mają stronę, może działają od lat, ale to nie znaczy, że ich model działa.

Twoja cena nie może bazować na cudzych decyzjach. Powinna wynikać z Twoich kosztów, celów i wartości, jakie dajesz pacjentowi. To wymaga policzenia: ile kosztuje Cię godzina pracy? Ile potrzebujesz zarobić miesięcznie, by żyć tak, jak chcesz? I dopiero na tej podstawie ustalasz stawkę.

Zamiast dopasowywać się do rynku, stwórz coś, co nie ma porównania. Przykład? Unikalna specjalizacja, własna metodologia, konkretny wynik, jaki dowozisz. Wtedy nie musisz konkurować ceną, bo klient nie ma do czego Cię porównać.

Nie pracuj więcej – zarabiaj mądrzej

Nie ma sensu dorzucać kolejnych godzin do grafiku, jeśli to tylko zbliża Cię do wypalenia. Doba ma 24 godziny i Ty też masz swoje granice. Więcej pracy nie musi oznaczać więcej pieniędzy.

Zamiast tego pomyśl, jak możesz skalować to, co robisz. Może grupowe sesje? Może cykl spotkań zamiast pojedynczych wizyt? Może współpraca z trenerem albo dietetykiem i stworzenie pakietu?

A może wprowadzenie pierwszych prostych produktów online – jak PDF z domowymi ćwiczeniami albo mini-kurs wideo?

Chodzi o to, żeby przestać zarabiać tylko wtedy, gdy jesteś na sali z pacjentem. Twój czas to zasób. Naucz się nim gospodarować z głową.

Zbuduj markę osobistą, która zarabia za Ciebie

Twoja marka osobista to nie fanaberia. To Twoje narzędzie do przyciągania pacjentów, budowania zaufania i wyższych stawek. Ludzie płacą nie za to, co robisz, ale za to, kim jesteś w ich oczach.

Jeśli nie jesteś widoczny w sieci, nie istniejesz dla wielu potencjalnych pacjentów. Dobrze prowadzony Instagram, spójna strona www, kilka opinii w Google i raz na czas live – to naprawdę wystarczy, by zacząć.

Pamiętaj, marka nie buduje się w tydzień. To proces, który wymaga czasu i regularności. Ale z każdym tygodniem daje Ci więcej: więcej zapytań, więcej zaufania, więcej pieniędzy.

I najważniejsze: to nie musi być perfekcyjne. Ma być prawdziwe.

Przestań bać się mówić o pieniądzach – to klucz do wyższych stawek

Jeśli po zakończonej wizycie masz problem z powiedzeniem „poproszę 200 zł”, to nie pacjent jest problemem. To Twoje wewnętrzne blokady. Lęk przed oceną, przed „nie wypada”, przed odrzuceniem.

Ale pacjent nie ma Twoich obaw. On chce wiedzieć, ile ma zapłacić. Chce jasnej komunikacji. Twoje „eeee… to będzie… yyy… 150” nie buduje zaufania.

Naucz się mówić o cenie spokojnie, pewnie, naturalnie. Bez usprawiedliwień. Wierz mi, to jedna z najważniejszych umiejętności, jaką możesz rozwinąć jako specjalista.

Pieniądze to nie wstydliwy temat. To element kontraktu terapeutycznego. Zacznij traktować je poważnie.

Stwórz ofertę, której nie da się porównać ani skopiować

Najgorsze, co możesz zrobić, to skopiować usługi konkurencji i zmienić tylko nazwę. Wtedy klient porówna Cię tylko po cenie. A Ty chcesz być wybierany za wartość, nie za najniższy koszt.

Jak to zrobić? Zastanów się, co umiesz najlepiej. Z jakim problemem pacjenci do Ciebie wracają. Może masz unikalne podejście, łączysz terapię z treningiem, potrafisz tłumaczyć rzeczy, które inni komplikują?

Zbuduj wokół tego komunikat. Nie na zasadzie „wszystko dla wszystkich”, tylko konkretnie: „Pomagam kobietom po porodzie wrócić do formy bez presji”. „Pracuję z osobami z bólem barku, które chcą wrócić do sportu”.

Kiedy masz jasno określoną wartość, możesz za nią dać odpowiednią cenę.

Zatrzymaj pacjenta na dłużej i zwiększ swój dochód

Większość Twoich dochodów nie przychodzi z pierwszej wizyty. Prawdziwe pieniądze są w procesie. Ale jeśli nie masz odwagi zaproponować pacjentowi kolejnych spotkań, po prostu tracisz potencjał.

Założenie, że pacjent sam będzie wiedział, kiedy wrócić, to mit. On potrzebuje Twojego prowadzenia. Potrzebuje konkretu: „widujemy się 2 razy w tygodniu przez 3 tygodnie”.

Dajesz wartość, dajesz plan, dajesz opiekę. A co dostajesz w zamian? Efekty, zadowolenie pacjenta i stabilny dochód.

Im większe zaufanie, tym dłuższa współpraca. A im dłuższa współpraca, tym większy zarobek bez ciągłego szukania nowych klientów.

Zarabiaj nawet wtedy, gdy nie pracujesz z pacjentem

Twój dochód nie musi pochodzić tylko z pracy manualnej. Jeśli masz wiedzę, możesz ją zmonetyzować inaczej.

Kurs online, e-book z planem ćwiczeń, konsultacje video, webinary, szkolenia dla młodszych terapeutów – to wszystko może działać, gdy Ty śpisz.

Nie musisz od razu tworzyć wielkiego produktu. Zacznij od małej rzeczy: PDF z najczęstszymi błędami w powrocie do aktywności. Sprzedaj go za 29 zł. Wrzucisz na Instagram i sprawdzisz, czy są chętni.

To daje Ci przestrzeń, daje poczucie niezależności i… zarabia, gdy nie pracujesz fizycznie.

Podnieś ceny z głową – i bez wyrzutów sumienia

Podnoszenie cen nie jest aktem agresji wobec pacjenta. To wyraz szacunku do siebie i swojej pracy. Ale zrób to mądrze.

Najpierw policz: ile kosztuje Cię prowadzenie gabinetu, ile potrzebujesz zarobić, by mieć sensowną marżę i rezerwę finansową. Jeśli wyjdzie Ci, że Twoja obecna stawka to pułapka, zmień ją.

Poinformuj pacjentów z wyprzedzeniem. Daj jasną komunikację. I nie tłumacz się przesadnie. Przykład? „Od 1 lipca koszt wizyty wzrasta do 220 zł. To pozwoli mi nadal zapewniać Wam najwyższą jakość terapii.”

Ci, którzy doceniają wartość Twojej pracy, zostaną. A Ty wreszcie poczujesz, że ta praca ma sens także finansowy.

Chcesz zarabiać więcej w fizjoterapii? Przestań czekać, a zacznij działać. Zmiana zaczyna się od Ciebie, Twojej wyceny, Twojej odwagi i Twojej marki.

I wiesz co? Naprawdę możesz to zrobić.

 

UDOSTĘPNIJ UDOSTĘPNIJ

Nasze studio w liczbach

Zaufali nam

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 obecnie jestem na 4 roku fizjoterapii i pracuje jako masażystka. Prowadzę swojego Instagrama (twoja.ulubiona.fizjo) na którym pisze o fizjoterapii uroginekologicznej którą chcę się zajmować w przyszłości 🙂 od kursu oczekuje pomocy w zdobyciu większej Wiedzy na temat tworzenia skutecznych reklam. Chciałabym rozwinąć mój insta profil oraz zdobyć więcej klientek na masaże. A zaufałam wam bo długo was obserwuje 😉

polecający zdrowybiznes

Część 😊 no to łamiemy to lody 😉 jestem mikroprzedsiębiorcą a w zasadzie to samozatrudnionym czyli prowadzę mały gabinet gdzie działam sam. Niestety może trochę wstyd się przyznać ale od już 4 lat walczę w zasadzie o każdego pacjenta żeby się utrzymać jak gąbka na powierzchni. Wiem, że wiele błędów popełniłem i to głównie właśnie w kwestii rozszerzania informacji na temat tego czym się zajmuję i że wgl jestem na rynku. Mam stronę internetową (jeżeli chcielibyście zobaczyć to proszę 😉 www fizjokf.pl ) także insta i FB ale zwyczajnie brak mi weny być może umiejętności aby to prowadzić i tutaj chętnie bym uzyskał pomoc żeby wiedzieć jak to robić oraz aby zyskać więcej pacjentów/pracy/pieniążków 😊 a zaufanie ponieważ pokonaliście mnie podczas webinarów, no kurcze po prostu widać że wiecie o czym mówicie 😁

polecający zdrowybiznes

Hej 🙂 Jestem fizjoterapeutą. Trochę doświadczenia w pracy zdążyłem już nabyć, długo się zbierałem w sobie aż wreszcie otworzyłem swój gabinet rok temu w Opolu (https://gabinet-moveo.pl/). W zasadzie Zdrowy Biznes jest z Moveo od samego początku, a to za przyczyną kanału na YT i filmów tam zamieszczonych. Z uwagą wysłuchałem wszystkich, więc niewątpliwie miały jakiś udział w obecnej formie mojego gabinetu. Poza tym użytkownik Maila od Serca i Fizjoksiążki. Oba tematy potraktowałem jako typową inwestycje w firmę i było warto. Mój cel jest ambitny, to podwojenie liczy pacjentów gabinetowych i stopniowe wygaszanie wizyt domowych, które świadcze w martwych dla mnie godzinach porannych. Fb i Insta istnieją, staram się, zobaczymy jaka będzie ocena 🙂 PS. Stronkę stawiałem sam, więc liczę się z tym, że pewnie wiele do poprawy tam będzie, i zapewne Zdrowy Biznes to odpowiednie miejsce żeby się w tym kierunku dokształcić.

polecający zdrowybiznes

Cześć 😊 Jestem magistrem fizjo oraz trenerem personalnym. Pracuje głównie ruchowo, czasem masuje. Moim celem jednak jest głównie praca terapeuty ruchowego. Na kursie mam nadzieję zdobyć potrzebną wiedzę jak pozyskiwać pacjentów na terapię ruchową. Uważam że Dachowscy robią super robotę jako fizjo i szkoleniowcy więc dlatego zapisałam się na kurs. Moja strona: http://treningplusfizjoterapia.pl

polecający zdrowybiznes

Hej 😉 Od kwietnia prowadzę własny gabinet połączony z małą salka do ćwiczeń. Jestem magistrem fizjoterapii. Na chwilę obecną jest to moje jedyne miejsce zatrudnienia. Mam ok 3-4 pacjentów dziennie. W przeszłości mocno angażowałem się w Nordic Walking, wtedy prowadziłem już swój fanpage. Od kursu oczekuje pomocy w rozwinięciu swojej sieci klientów. Tworzeniu sensownych postów na insta i FB. Chciałbym specjalizować się w terapii stawów skroniowo żuchwowych. Nawiązać kontakt z lokalnymi dentystami. Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, to jest mój plan. Zaufałem bo śledzę Wasze sociale i widzę że robicie dobrą robotę i jesteście szczerzy w tym co mówicie 😉 Mój FB Fizjotrening - Pan od kijków Mój insta: panodkijkow

polecający zdrowybiznes

Cześć:) pracuję w Centrum Synergia od 9 lat, a gabinet w tym roku obchodzi 15lecie. Na brak pacjentów nie możemy narzekać, jesteśmy już trochę dinozaurem na lokalnym rynku usług fizjo, ale nie chcemy, aby to uśpiło naszą czujność 😉 Od kursu oczekuję wskazówek w którą stronę prowadzić marketing firmy, która istnieje na rynku od lat, co jeszcze można zrobić. A zaufałam po pierwszym Waszym live. No i dlatego, że mądrzy ludzie z Was.

polecający zdrowybiznes

Hejka 😁 jestem na finiszu studiów (obrona 27.06) I pracuje jako "asystent" fizjoterapeuty - od masowania i trenowania czyli zeby w ogóle moc cos w miare legalnie porobic przy pacjentach i z tego zarobić + znajduje i dojeżdżam do pacjentów głównie bólowych, znalezionych na fixly i z polecenia. W taki sposób dzialam już 1.5 roku. Najlepiej czuje się w ortopedii a zwłaszcza jeśli chodzi kolanka i kregoslupy 😊 na kurs się zdecydowałem bowiem chciałbym jak najszybciej otworzyć własny biznes (w tym moze jakos bez konieczności wyrobienia 3 lat stażu) a zaufałem wam z uwagi na drogę jaką sami przeszliście, czyli z niewielkiego gabinetu do czegoś o czym sam marzę by osiągnąć 🙂 A i pracuje w 75% ruchowo a w 25% manualnie 😅

polecający zdrowybiznes

Cześć, zajmuje się fizjoterapia Stomatologiczna w Warszawskim Międzylesiu. Nie mam problemu z klientami jak na razie grafik zapełniony na cały miesiąc. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i chce rozwijać swój biznes bo mam na to sporo pomysłów. Dlaczego wybrałam kurs ? chyba dlatego że lubię uczyć się od lepszych i podejmować wyzwania. Po za tym lubię iść pod prąd, działać na własnych zasadach. Przyznam że na początku kiedy zaczęłam obserwować ciebie Michał Dachowski to wkurzales mnie 😂🙃 sorry za szczerość. Po tem było już z górki po jakimś live uznałam że w sumie gadasz z sensem. Ale wrażenie na mnie zrobila twoja żona ! To jest kobieta petarda ! A ja uwielbiam osoby które mają wiedzę, obeznanie i do tego lekkość w przekazywaniu wiedzy. 😁

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 jestem fizjoterapeutą i trenerem przygotowania motorycznego. Przez 7 lat pracowałem w tych obszarach w akademii piłkarskiej i kadrach młodzieżowych. Pół roku temu zrezygnowałem z tych funkcji i założyłem https://pro-balans.pl/ wynajmując gabinet i małą salę do treningu https://www.albatrosmed.pl/ . Obecnie 80% moich klientów to zawodnicy, którzy przez te kilka lat mieli ze mną kontakt na treningach, zgrupowaniach. Od kursu oczekuje, że pomoże trafić do mnie osobom, które mnie nie znały wcześniej. Obecnie mam 6-8 pacjentów dziennie i chciałbym zatrudnić osobę do pomocy. Zaufałem Wam, ponieważ przesłuchiwałem podcasty Zdrowego Biznesu 🙂

polecający zdrowybiznes

Czołem! Jestem Kamil Ciężki Trener i jestem terapeutą ruchowym, pracuje tylko ruchem, od prawie 2 lat prowadzę swoje studio w Białymstoku. Mam pełny grafik i wydaje mi się wysokie ceny i nie wiem co dalej, jak zrobić kolejny krok w kierunku zatrudnienia pracownika i tego tez oczekuje od kursu. Poza tym wszystko co robi Michał Dachowski jest dobre 🤷 i dlatego tu jestem 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!

polecający zdrowybiznes

Cześć, studiuję fizjo i zaczynam pracować jako trener/terapeuta ruchowy. Zależy mi na budowaniu swojej marki i trafieniu z treściami do grupy z którą chciałabym pracować. Obecnie pracuje 'u kogoś' i zapewne przez jakiś czas na pewno jeszcze tak będzie stąd interesuje mnie temat negocjowania warunków współpracy. Póki co próbuje sił w ig. W planach strona itd. I na to czekam. A Dachowskim zaufałam, bo widzę że to co robią jest dobre. Therapy to najlepszy argument.

polecający zdrowybiznes

Z dużym opóźnieniem,ale nadrabiam! 😉 Cześć jestem fizjoterapeutką oraz trenerem. Od dwóch lat prowadzę własny gabinet, od 10 lat pracuje dla PZbad, aktualnie prowadząc ośrodek juniorski kadrowy i zaczynam prowadzić treningi indywidualne,ale brakuje mi na to czasu:) Chce się dalej rozwijać, wiem,że muszę ruszyć z social mediami,dlatego jestem tutaj,aby mieć motywację do zrobienia tego. Znam Michała, dlatego wiem,że to jest dobry wybor;)!

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 od kilku lat pracuję jako fizjo, od 1,5 roku w swoim gabinecie! Zależy mi na wypełnieniu grafiku. W niedalekiej przyszłości przeprowadzam się do nowego miasteczka i początkowo mam w planach prowadzić praktykę w dwóch gabinetach. Chciałabym jak najszybciej zdobyć nową grupę pacjentów w nowym miejscu. Mam problem z otworzeniem się na social media:/ a może bardziej z wyrażaniem siebie i reklamowaniem swojej pracy. Wybrałam ten kurs, bo przekonaliscie mnie webinarami i innymi zabawkami w social media. Liczę na owocną współpracę 🙏

polecający zdrowybiznes

Cześć. Jestem fizjoterapeutą. Pracuje z pacjentami z problematyką ortopedyczna w Poznaniu. W swojej pracy wykorzystuje techniki manuale jak i szeroko pojętym ruch. Uczestnicząc w kursie chciałbym rozwinąć umiejętności marketingowe i zacząć skuteczniej wcielać je w życie:) Jako kursant Balckroll Therapy nie musiałem się długo zastanawiać nad zaufaniem 😉