Czy darmowa wizyta to dobry pomysł na promocję swojego gabinetu?

Darmowe wizyty, podobnie jak ulotki, to jedne z częstszych praktyk fizjoterapeutów na pozyskanie klientów. I – podobnie jak ulotki – mają skuteczność bliską 0.

Przyjrzyjmy się, czemu tak się dzieje.

Darmowa wizyta to Twoja własna pułapka

Podczas darmowej wizyty skracasz czas usługi. Najczęściej to jakieś 15 minut konsultacji. W zasadzie robisz wywiad i kierujesz, co ma dalej zrobić pacjent (oczywiście zapisać się na pełnopłatną wizytę). 

Z tym że pacjent o tym nie wie, co będzie robione podczas takiej wizyty. Dlatego oczekuje działania i pełnoprawnej reakcji na jego problem. Kiedy tego nie dostaje, doznaje zawodu. Ma poczucie, że nie rozwiążesz jego problemu i raczej do Ciebie nie chce wrócić.

15 minut nie sprawi, że pomożesz tej osobie. Zmarnujesz swój czas, bo nic to nie wniesie w jej życie, a Ty nie zyskasz pacjenta.

Klient szukający darmowych wizyt nie zostaje na dłużej

Człowiek, który tylko wyszukuje okazji i darmowych usług to nie jest Twój klient. To typ ludzi, którzy skaczą po różnych usługach albo dla czystej satysfakcji, albo z potrzeby pieniędzy. Nie jest to klient, który przyjdzie, bo widzi wartość w Twojej pracy. 

Nie ma szans, że po usłudze wstępnej zdecyduje się na pełnowartościowy proces. Po prostu skorzysta i więcej się u Ciebie nie pojawi. Ta osoba kieruje się zupełnie czymś innym. Jeśli nie widzi sensu wydawania pieniędzy na 1. wizytę u Ciebie, to znaczy, że źle prezentujesz swój wizerunek.

Wartość Twojej darmowej wizyty nie jest taka sama

Czy naprawdę masz chęć obsługiwać darmowego pacjenta w takim samym stopniu, jak kogoś, kto Ci płaci za wizytę? Przypomnijmy, to nie jest wydarzenie sponsorowane, że ktoś Ci płaci za tych wszystkich pacjentów. To jest osoba, która przychodzi na darmową konsultację i oczekuje takiego samego obsłużenia jak na pełnopłatnej 1-godzinnej wizycie.

Wartość nie może być taka sama, bo po co taka osoba ma przyjść na płatną wizytę? Nie opłaca Ci się pracować za darmo. Zniechęcasz się do pracy. Pracujesz na swoje wypalenie i bezcelowość pracy. 

Zniechęcony świadczysz usługę gorzej, chociaż starasz się utrzymać poziom. Musisz zatem dać tylko zajawkę swoich możliwości, tylko klient wtedy nie wie, ile % umiejętności mu dasz. To taka wizyta demo, która ma zachęcić klienta do przyjścia, tylko działa bardziej zniechęcająco. 

Koszt darmowej wizyty znacznie przewyższa potencjalny zysk

Organizacja darmowej wizyty wiąże się z licznymi przygotowaniami, trzeba m.in.:

  • Wyznaczyć i zarezerwować czas na takie wizyty. W tym czasie nie możesz zrobić nic innego. Świadczysz swoje usługi za darmo.
  • Zamieścić informację na stronie. Musi być dobrze widoczna, także zamiast edukować, poświęcasz to miejsce na próbę zachęcania.
  • Rozreklamować darmowe wizyty za pomocą reklam, na Instragramie, stronie i innych nośnikach.
  • Przeprowadzić te wizyty, zabierając czas z płatnych wizyt.

Kiedy sobie policzysz te wszystkie koszty, ile wychodzi? 100-200 zł za 1 darmową wizytę? I to Ty za to płacisz.

Ile wizyt musisz mieć płatnych, żeby na to zarobić? I ile ich musi być, żeby się rzeczywiście opłacało? Z naszych wyliczeń wynika, że dopiero przy 5 albo 6 wizycie z darmowej usługi, ta się dopiero zwraca. 

Pacjenci na tyle wizyt przychodzą tylko z poważniejszymi urazami. Dlatego świadczenie darmowych wizyt po prostu się nie opłaca. Dokładasz do tego interesu, szkodząc sobie. 

Ludzie nie cenią darmowych usług

Kiedy masz darmowy voucher na cokolwiek, co z nim robisz? Nic, wyrzucasz, czy nawet nie zwracasz uwagi?

Prawda jest taka, że jak coś jest darmowe, to znaczy, że jest niewiele warte. 

Mieliśmy nawet w Fizjo4life taką sytuację. Byliśmy sponsorami Maratonu Warszawskiego i przygotowaliśmy dla uczestników vouchery na saunę. Zgadnij, ile osób przyszło z kilkuset. 

Okrągłe 0. Nikt się nie zjawił, a produkcja voucherów pochłonęła trochę pieniędzy. Po tym wydarzeniu wyleczyliśmy z oferowania czegokolwiek za darmo. To się nie sprawdza. Ludzie nie traktują tego, jak wartościowej usługi. 

W psychologii ceny jest odwrotnie, niż nam się wydaje – im większa wartość, tym więcej to kosztuje. Także jeśli oferujesz darmowe usługi, wysyłasz takie sygnały:

  • jesteś w desperacji, bo nikt nie chce do Ciebie przyjść;
  • dopiero otwierasz gabinet. Nie masz doświadczenia = nie pomożesz;
  • Twoje usługi mają znikomą wartość.

Przez to obniżasz swój autorytet i wizerunek specjalisty. Świadcząc takie usługi, strzelasz sobie w kolano. Po prostu nie warto.

Edukacja pacjenta zamiast darmowych wizyt

Jeśli chcesz skutecznie zachęcić pacjentów do swoich usług, po prostu ich wyedukuj! 

Działania marketingowe, drobne rady, „tipy” sposobu pracy i funkcjonowania sprawdzą się o wiele lepiej niż darmowe wizyty. Dajesz realną wartość swoim pacjentom. Budujesz w ten sposób swój wizerunek specjalisty i dobre imię. 

To, co wrzucasz do sieci, stamtąd nie znika. Możesz wykorzystywać ten sam materiał wielokrotnie. Wkładasz więc pracę raz, a masz z tego zysk co jakiś czas przez długie lata. Co więcej, przy odpowiednim zagospodarowaniu treści tworzysz jeden materiał, z którego masz content na różne platformy.

Na przykładzie Zdrowego Biznesu:

  • powstaje podcast,
  • z podcastu piszemy artykuł,
  • z podcastu tworzymy rolki na Instagrama i shortsy na Yotube,
  • rolki wrzucamy też jako stories,
  • kiedy puszczamy podcast, wysyłamy newsletter.

Tym sposobem z jednego odcinka podcastu mamy treści na cały tydzień. Jak ktoś się zgłasza do nas z jakimś problemem, możemy go odesłać do podcastu, co jest kolejną wartością. Treści staramy się tworzyć dosyć uniwersalne, dzięki czemu być może w poniedziałkowym mailu za dwa tygodnie wspomnimy o podcaście sprzed pół roku, bo będzie pasował tematem.

My ustaliliśmy taką ścieżkę, ale punktem wyjścia może być dowolny inny materiał. Ważne, żeby starać się ten czas zagospodarować jak najlepiej i wykonać pracę raz. Z takiego układu sił mamy co jakiś czas nowego klienta. Ale klient jest tylko jednym z wielu benefitów tworzenia marketingu.

Nie wykonujemy tych samych zadań kilka razy i 1:1. Maksymalizujemy efektywność. Robimy zadanie raz przez kilka godzin i docieramy do kilku tysięcy odbiorców. Powtarzamy materiały co kilkanaście miesięcy, co powoduje jeszcze lepsze wykorzystanie czasu.

Dlatego zamiast darmowych wizyt spróbuj znaleźć swoje rozwiązanie marketingowe!

UDOSTĘPNIJ UDOSTĘPNIJ

Nasze studio w liczbach

Zaufali nam

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 obecnie jestem na 4 roku fizjoterapii i pracuje jako masażystka. Prowadzę swojego Instagrama (twoja.ulubiona.fizjo) na którym pisze o fizjoterapii uroginekologicznej którą chcę się zajmować w przyszłości 🙂 od kursu oczekuje pomocy w zdobyciu większej Wiedzy na temat tworzenia skutecznych reklam. Chciałabym rozwinąć mój insta profil oraz zdobyć więcej klientek na masaże. A zaufałam wam bo długo was obserwuje 😉

polecający zdrowybiznes

Część 😊 no to łamiemy to lody 😉 jestem mikroprzedsiębiorcą a w zasadzie to samozatrudnionym czyli prowadzę mały gabinet gdzie działam sam. Niestety może trochę wstyd się przyznać ale od już 4 lat walczę w zasadzie o każdego pacjenta żeby się utrzymać jak gąbka na powierzchni. Wiem, że wiele błędów popełniłem i to głównie właśnie w kwestii rozszerzania informacji na temat tego czym się zajmuję i że wgl jestem na rynku. Mam stronę internetową (jeżeli chcielibyście zobaczyć to proszę 😉 www fizjokf.pl ) także insta i FB ale zwyczajnie brak mi weny być może umiejętności aby to prowadzić i tutaj chętnie bym uzyskał pomoc żeby wiedzieć jak to robić oraz aby zyskać więcej pacjentów/pracy/pieniążków 😊 a zaufanie ponieważ pokonaliście mnie podczas webinarów, no kurcze po prostu widać że wiecie o czym mówicie 😁

polecający zdrowybiznes

Hej 🙂 Jestem fizjoterapeutą. Trochę doświadczenia w pracy zdążyłem już nabyć, długo się zbierałem w sobie aż wreszcie otworzyłem swój gabinet rok temu w Opolu (https://gabinet-moveo.pl/). W zasadzie Zdrowy Biznes jest z Moveo od samego początku, a to za przyczyną kanału na YT i filmów tam zamieszczonych. Z uwagą wysłuchałem wszystkich, więc niewątpliwie miały jakiś udział w obecnej formie mojego gabinetu. Poza tym użytkownik Maila od Serca i Fizjoksiążki. Oba tematy potraktowałem jako typową inwestycje w firmę i było warto. Mój cel jest ambitny, to podwojenie liczy pacjentów gabinetowych i stopniowe wygaszanie wizyt domowych, które świadcze w martwych dla mnie godzinach porannych. Fb i Insta istnieją, staram się, zobaczymy jaka będzie ocena 🙂 PS. Stronkę stawiałem sam, więc liczę się z tym, że pewnie wiele do poprawy tam będzie, i zapewne Zdrowy Biznes to odpowiednie miejsce żeby się w tym kierunku dokształcić.

polecający zdrowybiznes

Cześć 😊 Jestem magistrem fizjo oraz trenerem personalnym. Pracuje głównie ruchowo, czasem masuje. Moim celem jednak jest głównie praca terapeuty ruchowego. Na kursie mam nadzieję zdobyć potrzebną wiedzę jak pozyskiwać pacjentów na terapię ruchową. Uważam że Dachowscy robią super robotę jako fizjo i szkoleniowcy więc dlatego zapisałam się na kurs. Moja strona: http://treningplusfizjoterapia.pl

polecający zdrowybiznes

Hej 😉 Od kwietnia prowadzę własny gabinet połączony z małą salka do ćwiczeń. Jestem magistrem fizjoterapii. Na chwilę obecną jest to moje jedyne miejsce zatrudnienia. Mam ok 3-4 pacjentów dziennie. W przeszłości mocno angażowałem się w Nordic Walking, wtedy prowadziłem już swój fanpage. Od kursu oczekuje pomocy w rozwinięciu swojej sieci klientów. Tworzeniu sensownych postów na insta i FB. Chciałbym specjalizować się w terapii stawów skroniowo żuchwowych. Nawiązać kontakt z lokalnymi dentystami. Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, to jest mój plan. Zaufałem bo śledzę Wasze sociale i widzę że robicie dobrą robotę i jesteście szczerzy w tym co mówicie 😉 Mój FB Fizjotrening - Pan od kijków Mój insta: panodkijkow

polecający zdrowybiznes

Cześć:) pracuję w Centrum Synergia od 9 lat, a gabinet w tym roku obchodzi 15lecie. Na brak pacjentów nie możemy narzekać, jesteśmy już trochę dinozaurem na lokalnym rynku usług fizjo, ale nie chcemy, aby to uśpiło naszą czujność 😉 Od kursu oczekuję wskazówek w którą stronę prowadzić marketing firmy, która istnieje na rynku od lat, co jeszcze można zrobić. A zaufałam po pierwszym Waszym live. No i dlatego, że mądrzy ludzie z Was.

polecający zdrowybiznes

Hejka 😁 jestem na finiszu studiów (obrona 27.06) I pracuje jako "asystent" fizjoterapeuty - od masowania i trenowania czyli zeby w ogóle moc cos w miare legalnie porobic przy pacjentach i z tego zarobić + znajduje i dojeżdżam do pacjentów głównie bólowych, znalezionych na fixly i z polecenia. W taki sposób dzialam już 1.5 roku. Najlepiej czuje się w ortopedii a zwłaszcza jeśli chodzi kolanka i kregoslupy 😊 na kurs się zdecydowałem bowiem chciałbym jak najszybciej otworzyć własny biznes (w tym moze jakos bez konieczności wyrobienia 3 lat stażu) a zaufałem wam z uwagi na drogę jaką sami przeszliście, czyli z niewielkiego gabinetu do czegoś o czym sam marzę by osiągnąć 🙂 A i pracuje w 75% ruchowo a w 25% manualnie 😅

polecający zdrowybiznes

Cześć, zajmuje się fizjoterapia Stomatologiczna w Warszawskim Międzylesiu. Nie mam problemu z klientami jak na razie grafik zapełniony na cały miesiąc. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i chce rozwijać swój biznes bo mam na to sporo pomysłów. Dlaczego wybrałam kurs ? chyba dlatego że lubię uczyć się od lepszych i podejmować wyzwania. Po za tym lubię iść pod prąd, działać na własnych zasadach. Przyznam że na początku kiedy zaczęłam obserwować ciebie Michał Dachowski to wkurzales mnie 😂🙃 sorry za szczerość. Po tem było już z górki po jakimś live uznałam że w sumie gadasz z sensem. Ale wrażenie na mnie zrobila twoja żona ! To jest kobieta petarda ! A ja uwielbiam osoby które mają wiedzę, obeznanie i do tego lekkość w przekazywaniu wiedzy. 😁

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 jestem fizjoterapeutą i trenerem przygotowania motorycznego. Przez 7 lat pracowałem w tych obszarach w akademii piłkarskiej i kadrach młodzieżowych. Pół roku temu zrezygnowałem z tych funkcji i założyłem https://pro-balans.pl/ wynajmując gabinet i małą salę do treningu https://www.albatrosmed.pl/ . Obecnie 80% moich klientów to zawodnicy, którzy przez te kilka lat mieli ze mną kontakt na treningach, zgrupowaniach. Od kursu oczekuje, że pomoże trafić do mnie osobom, które mnie nie znały wcześniej. Obecnie mam 6-8 pacjentów dziennie i chciałbym zatrudnić osobę do pomocy. Zaufałem Wam, ponieważ przesłuchiwałem podcasty Zdrowego Biznesu 🙂

polecający zdrowybiznes

Czołem! Jestem Kamil Ciężki Trener i jestem terapeutą ruchowym, pracuje tylko ruchem, od prawie 2 lat prowadzę swoje studio w Białymstoku. Mam pełny grafik i wydaje mi się wysokie ceny i nie wiem co dalej, jak zrobić kolejny krok w kierunku zatrudnienia pracownika i tego tez oczekuje od kursu. Poza tym wszystko co robi Michał Dachowski jest dobre 🤷 i dlatego tu jestem 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!

polecający zdrowybiznes

Cześć, studiuję fizjo i zaczynam pracować jako trener/terapeuta ruchowy. Zależy mi na budowaniu swojej marki i trafieniu z treściami do grupy z którą chciałabym pracować. Obecnie pracuje 'u kogoś' i zapewne przez jakiś czas na pewno jeszcze tak będzie stąd interesuje mnie temat negocjowania warunków współpracy. Póki co próbuje sił w ig. W planach strona itd. I na to czekam. A Dachowskim zaufałam, bo widzę że to co robią jest dobre. Therapy to najlepszy argument.

polecający zdrowybiznes

Z dużym opóźnieniem,ale nadrabiam! 😉 Cześć jestem fizjoterapeutką oraz trenerem. Od dwóch lat prowadzę własny gabinet, od 10 lat pracuje dla PZbad, aktualnie prowadząc ośrodek juniorski kadrowy i zaczynam prowadzić treningi indywidualne,ale brakuje mi na to czasu:) Chce się dalej rozwijać, wiem,że muszę ruszyć z social mediami,dlatego jestem tutaj,aby mieć motywację do zrobienia tego. Znam Michała, dlatego wiem,że to jest dobry wybor;)!

polecający zdrowybiznes

Cześć 🙂 od kilku lat pracuję jako fizjo, od 1,5 roku w swoim gabinecie! Zależy mi na wypełnieniu grafiku. W niedalekiej przyszłości przeprowadzam się do nowego miasteczka i początkowo mam w planach prowadzić praktykę w dwóch gabinetach. Chciałabym jak najszybciej zdobyć nową grupę pacjentów w nowym miejscu. Mam problem z otworzeniem się na social media:/ a może bardziej z wyrażaniem siebie i reklamowaniem swojej pracy. Wybrałam ten kurs, bo przekonaliscie mnie webinarami i innymi zabawkami w social media. Liczę na owocną współpracę 🙏

polecający zdrowybiznes

Cześć. Jestem fizjoterapeutą. Pracuje z pacjentami z problematyką ortopedyczna w Poznaniu. W swojej pracy wykorzystuje techniki manuale jak i szeroko pojętym ruch. Uczestnicząc w kursie chciałbym rozwinąć umiejętności marketingowe i zacząć skuteczniej wcielać je w życie:) Jako kursant Balckroll Therapy nie musiałem się długo zastanawiać nad zaufaniem 😉